onsdag den 22. august 2012

kartofler på hundrede måder - nr. 5

En lidt utraditionel måde, at bruge en rest kartofler på, men egentlig smart, hvis man godt kan lide at grille - og det kan jeg! 

Det er simpelthen kartoffel-grillspyd. 

For at få et komplet måltid ud af det, lavede jeg nogle kødboller, som jeg satte ind mellem kartoflerne. Opskriften på dem var lidt freestyle, men da det også er kartoflerne, det handler om, får i bare opskriften på dem! :-) 


800 gram nye kartofler
4 fed hvidløg
2 spsk hvedemel
2-3 spsk soya
1 spsk sesamfrø
grillspyd til at stikke kartoflerne på.

Skrup kartoflerne, og kog dem akkurat møre i letsaltet vand tilsat hvidløg. Kasser vand og hvidløg, og lad kartoflerne køle af.
Fugt kartoflerne med lidt vand, vend dem i hvedemel og derefter soya og sesamfrø. Sæt dem på spyd.

Grill dem i ca. 7-10 min minutter. 

jeg serverede en lille grøn ting til... 
(men, men, men, man kan SAGTES spise sig mæt bare i disse små lækre ting!) 

Velbekomme og god fornøjelse. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar