mandag den 20. august 2012

Super enkel (og sund) bananis

I går aftes fik jeg bare så meget lyst til is, at jeg simpelthen var nødt til at lave noget. 
Jeg har læst om denne is mange steder på det seneste, men
havde en forestilling om, hvor kedelig den måtte være. 
Alligevel var nødt til at prøve den, og nu vil jeg dele opskriften med jer - for hold nu op, hvor er den god!!! :-D 

Det er meget simpelt, basisingredienserne er frosne bananer og soyamælk
Derefter kan man nærmest tilsætte alting 
(som dog helst skal have lidt med det søde køkken at gøre??) 
Jeg bruger soyamælk, da det giver en mere cremet konsistens, og så blenderen har lidt at arbejde med.

Min version i går aften var med peanutbutter - Mmm

Basisopskrift til to personer: 
- 2 frosne bananer
- 1-1,5 dl soyamælk (tilsæt lidt af gangen. Isen skal jo helst blive cremet og is-agtig i konsistensen)

Rigtig god fornøjelse og nydelse! 


2 kommentarer:

  1. Jeg havde aldrig tænkt på at tilsætte peanutbutter i sådan en blanding selv, men tak for inspirationen:)

    SvarSlet
  2. Jamen velbekommen :)
    Det er ret lækkert, synes jeg, at der er lidt at tykke på..

    SvarSlet